Dlaczego nie należy unikać śniadań?

Wciąż zdarza ci się wyjść z domu na głodnego? Kolejny raz w tym tygodniu zaspałaś i masz już tak mało czasu na wyszykowanie się do pracy, że stwierdziłaś, iż najłatwiej będzie zrezygnować z konsumpcji pierwszego posiłku? Szybko łapiesz w biegu czekoladowego batona albo po drodze wstępujesz do piekarni po tłuściutkiego pączka (lub dwa) i zapijasz te cukrowe przekąski czarną kawą? Nie dziw się zatem, że odchudzanie totalnie ci nie idzie. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu rezygnujesz ze śniadań, jedynie robisz sobie krzywdę.

Na głodnego nie jesteś w stanie być jakkolwiek aktywna fizycznie. Nie dasz rady poćwiczyć. Możesz mieć nawet niemały problem z dotarciem na rowerze do pracy, co skłoni cię do przerzucenia się na publiczną komunikację miejską. Poziom glikogenu mięśniowego z samego rana jest bardzo niski, dlatego nie masz zapasowej energii, którą mogłabyś wykorzystać w trakcie ruchu. Okazuje się nawet, że brak śniadania może skutkować gorszym poziomem energii na… wieczornym treningu! Nawet jeśli ćwiczyć późną porą, powinnaś zawsze spożywać jakieś zdrowe śniadanie.

Sama pewnie częściowo wiesz nawet, co się z tobą dzieje, gdy z rana niczego nie zjesz. Potem jesteś bardziej skłonna poddać się żywieniowym pokusom. Reagujesz z aprobatą na propozycję zamówienia pizzy do biura i chętnie sięgasz po ciasteczka koleżanki, gdy ta cię nimi częstuje. A wynika to tylko i wyłącznie z głodu. Niedożywiony organizm z dużą mocą domaga się pożywienia. Takiego apetytu nie jesteś nawet w stanie poskromić. Po prostu wiesz, że musisz zjeść coś słodkiego, bo inaczej nie dasz sobie rady, dlatego sięgasz po niezdrowe rzeczy, a twoje odchudzanie znowu zostaje zaburzone.

W pewnych badaniach dotarto również do informacji, iż brak śniadań powoduje podwyższenie się poziomu cholesterolu we krwi. Koniecznie się zbadaj. Jeżeli okaże się, że poziom twojego cholesterolu rzeczywiście jest podwyższony, koniecznie powinnaś coś z tym zrobić, zaczynając od przekonania się do jedzenia śniadań. Ten pierwszy posiłek nie musi być przecież wcale jakoś szczególnie obfity czy objętościowy. Jeżeli po wstaniu z łóżka przez jakiś czas nie czujesz głodu, postaraj się przynajmniej przygotować sobie jakieś danie do zabrania go do pracy. Zjesz je wtedy, gdy najdzie cię na to ochota.

Zdrowe śniadanie jesteś w stanie przygotować w przeciągu dosłownie pięciu minut, więc przestań z niego rezygnować. Wystarczy, że do garści płatków owsianych dodasz świeżę lub mrożone owoce i zalejesz taką papkę jogurtem naturalnym bądź zwykłym mlekiem.